בעבר הלא רחוק פרסמנו את החלק הראשון של המדריך לדף הנחיתה המושלם.
דיברנו על מה זה בכלל דף נחיתה, על המטרות השונות שדף נחיתה יכול להשיג, והשימושים השונים שאפשר לעשות בו.
אז אמרנו שדף נחיתה יכול לשמש לכל מיני צרכים – החל מהעברת מידע פשוט לגולש, גיוס לידים (הזדמנויות מכירה), ומכירת מוצרים בפועל. בחלק הזה של המדריך ניתן דגשים חשובים לעיצוב דף הנחיתה שלכם, מה כדאי לעשות וממה כדאי להימנע, וכן נסקור כמה פתרונות איכותיים להקמת דף הנחיתה שלכם.
קדימה – לעסק 🙂
אז למה כדאי לשים לב כשאתה מעצבים את דף הנחיתה שלכם?
#1 הקפידו על היררכיה ברורה בטקסט
דיברנו על כך בעבר במאמר שכתבנו על טיפוגרפיה (תורת עיצוב והעמדת הטקסט). גם בדף הנחיתה, בדיוק כמו במאמר בבלוג, או בפלאייר שיווקי, גם בדף הנחיתה ההיררכיה חשובה. היא עושה לגולש שנכנס לדף הנחיתה שלכם סדר בעיניים ועוזרת להבין את הסדר שבו כדאי לעבור על הדברים.
#2 השתמשו בצבע בולט לקריאה לפעולה
בחלק הראשון של המדריך דיברנו על כך, שלדף נחיתה צריכה להיות מטרה אחת מרכזית אותה אנו רוצים שהגולש יבצע. השארת פרטים בטופס, לחיצה על כפתור רכישה, הורדה של קובץ, כל דף נחיתה ומטרותיו.
אם נדמיין את דף הנחיתה כמעין משפך, הרי שהמשפך הזה מתנקז בסופו של דבר לנקודה שבה הגולש מבצע את הפעולה הרצויה – וזהו איזור הקריאה לפעולה. עד הקריאה לפעולה, הסברנו, תיארנו, שכנענו. בקריאה לפעולה, אנחנו אומרים לגולש – "מעוניין? הנה מה שצריך לעשות".
החלק הזה של דף הנחיתה צריך להיות מאוד בולט, בצורה ניגודית וחריגה ביחס לשאר דף הנחיתה.
בואו נסתכל על דף הנחיתה שלנו, ונראה איך זה בא לידי ביטוי:
#3 העיצוב של דף הנחיתה הוא אמצעי, לא מטרה
יכול להיות שזה יישמע מוזר כשזה מגיע דווקא מסטודיו לעיצוב ומיתוג, אך במקרה של דף נחיתה אנחנו מאוד ממוקדי מטרה – יש משהו שאנחנו רוצים לקבל מהגולש, וצריך למקסם את הסיכוי שזה יקרה.
כאשר תכננו את דף הנחיתה שלנו, היו לנו כל מיני רעיונות משוגעים ויצירתיים. בסופו של דבר הלכנו על עיצוב נקי ופשוט יחסית, הגם שנעים בעין.
זיכרו – כל המוסיף גורע. ריבוי צבעים שאינם משתלבים זה עם זה, שימוש באפקטים ויזואליים או מגוון סגנונות לעיצוב הטקסט מקשים על הגולש "לצלוח" את התוכן בקלות ובמהירות ומסיחים את הדעת.
השתמשו במינימום עיצוב הנדרש והאפשרי להעברת המסר שלכם הן טקסטואלית והן ויזואלית, ותנו לגולש חוויה נעימה וזורמת בדף הנחיתה שלכם.
#4 מעל הגלילה או מתחת לגלילה?
בעבר היה נהוג להמליץ ולומר – שרצוי שדף הנחיתה כולו יהיה מרוכז מעל הגלילה. מה הכוונה? שהגולש לא יצטרך לגלול למטה עם העכבר על מנת לראות את כל התוכן.
הגם שנקודת הגלילה משתנה ממסך למסך, אפשר להגיד שעד גובה של 500 פיקסלים תהיו מעל הגלילה בסבירות גבוהה מאוד (אם ההסבר הזה אינו ברור די הצורך, כתבו לנו במייל חוזר ונסביר נקודה זו בנפרד).
המציאות היום קצת יותר מורכבת. בשוק מגוון אדיר של מסכי מחשב, הן נייחים והן לפטופים, ורזולוציית המסך מגוונות מאוד. מה זה אומר? שיהיה לנו קשה מאוד "לקלוע" למצב שגם כל התוכן נכנס מעל הגלילה, וגם יהיה בגודל ופרופורציה הגיוניים בכמה שיותר מסכים.
אז איך מתמודדים?
ובכן, יש דברים שכדאי שיהיו מעל הגלילה. ראשית, הכותרת וכותרת המשנה של דף הנחיתה – כלומר, החלקים העיקריים בתוכן השיווקי שמתמצתים את כל העניין.
שנית – אם יש לכם סרטון מכירה או תדמית איכותיים, רצוי שגם הם יהיו זמינים לצפייה מייד עם הכניסה. ולבסוף – רצוי שהקריאה לפעולה (לדוגמה כפתור 'לרכישה' או טופס) יופיע לפחות פעם אחת מעל הגלילה.
ישנם דפי נחיתה ארוכים מאוד, בייחוד כאלו המוכרים אונליין, ובמצב כזה, שבו יש לנו הרבה מידע ותוכן להעביר לגולש, נתכנן את דף הנחיתה כך שיהיה מחולק למקטעים קבועים מראש, שכל אחד מהם ישמש כיחידה בפני עצמו.
לדוגמה – החלק העליון, ההצעה השיווקית שלנו, וכפתור רכישה. בחלק השני (כלומר ב-500 הפיקסלים הבאים) הסבר עלינו ועל החברה. בחלק השלישי – עדויות של לקוחות מרוצים, וכך הלאה. כל חלק יהיה יחידה עצמאית ויכלול, בהתאם, גם קריאה לפעולה.
אוקיי, אז הבנו איך לתכנן את דף הנחיתה, ועל מה כדאי להקפיד בעיצוב. אז מה נשאר? לבנות את דף הנחיתה כמובן!
יש הרבה דרכים לבנות דף נחיתה, החל מפשוטות מאוד ליישום עצמי ועד למורכבות יותר. בחלק הזה נסקור מספר דרכים עיקריות, חלקן חינמיות ומיועדות למתחילים וחסרי ניסיון בתכנות ועיצוב, וחלקן כרוכות בתשלום ומיועדות ל"מתקדמים" ועסקים גדולים יותר.
כאן מגיע לסיומו המדריך שלנו לדף הנחיתה המושלם. זיכרו שעם הזמן בא הניסיון, ככל שתתנסו ביותר מערכות ופתרונות ותעבדו על פי העקרונות עליהם דיברנו בשני חלקי המדריך, תשתפרו עם הזמן ותגיעו לתוצאות מרהיבות!