עסקים רבים מתחילים את דרכם העסקית עם מיתוג בסיסי מאוד, לרוב לוגו, וככל שהעסק מתפתח ומתקדם נולדים צרכים שיווקיים ומיתוגיים שהלוגו לבד אינו מסוגל לענות עליהם.
בנקודה הזו ניצב העסק בפני דילמה – האם נדרש מיתוג מחדש לעסק שלי? אם כן, כיצד מבצעים מהלך שכזה? כסטודיו המתמחה באסטרטגיית מיתוג, לא נמהר לשנות מהותית מיתוג של עסק קיים ופעיל. ראשית נרצה לבחון, האם ניתן לפתח את המיתוג הקיים לתת מענה לצרכים העסקיים – בין השאר על מנת לשמור על רציפות בנראות המותגית אל מול קהלי המטרה וקהל הלקוחות.
את רות פיינברג, הכרנו בין השאר דרך מוצרי הקונדיטוריה המשובחים שהיא מייצרת – טעימה אחת והתאהבנו. עד לפני כשנתיים, המיתוג של רות, המפעילה קונדיטוריה ביתית כפרית, הסתכם – כמו אצל הרבה עסקים קטנים – בלוגו בלבד. עם צמיחת העסק והרחבת קווי המוצרים, עלה הצורך במגוון חומרים מגוונים.
השלב הראשון: מטפלים בלוגו
הלוגו המקסים של הקונדיטוריה אוייר במקור בצורה ידנית על מנת לשקף את דמותה של רות. האיור נסרק בצורה איכותית למחשב, ומאוחר יותר עבר עיבוד צבעוני בסיסי לצורך הכנת כרטיס ביקור. במשך מספר שנים, זה הספיק לצרכים השיווקיים של העסק, אולם הבעיה התעוררה כאשר רות התחילה לעשות שימוש בלוגו בחומרי מורכבים יותר כגון פלאיירים וברושורים.
היות והלוגו טופל במקור בצורה של עיבוד תמונה (בניגוד לעיצוב וקטורי), כל הגדלה של הלוגו לצרכי הדפסה, או לשימוש אונליין, הדגישו את קווי האיור המקורי, ובעיקר – יצרו לוגו בעל נראות מטושטשת ומפוקסלת שפגמה בנראות המותג.
באמצעות עבודה קפדנית המרנו את הקובץ הסרוק לקובץ וקטורי איכותי מדוייק, תוך 'החלקת' משיכות טוש האיור ויצירת אחידות בגווני השחור והפיכת קובץ הלוגו המאוייר לקובץ וקטורי איכותי, המאפשר להשתמש בלוגו במגוון גדלים ושימושים, גם דיגיטליים וגם מודפסים.
השלב השני: פיתוח המיתוג למחוזות חדשים
הפנייה של רות אלינו נעשתה, כאשר ניסתה לעצב מדבקות מוצרים חדשות למוצריה הארוזים. במסגרת העבודה פיתחנו קו שלם של מוצרי דפוס מעוצבים הנשענים על המיתוג הקיים ועושים בו שימוש חכם ויצירתי.
הרבה עסקים נושאים מיתוג ראשוני מוצלח, ויחד עם זאת מתקשים לעשות בו שימוש נרחב ככל שהעסק מתפתח, ובהרבה מקרים פונים לבצע מיתוג חדש הגם שאינו נדרש.
כאשר מגיע אלינו לקוח, עם מיתוג בסיסי מצויין – נשאף לשמר את המיתוג הקיים ולפתח אותו למחוזות חדשים ומעניינים שישרתו את צרכיו החדשים של העסק – וכפי שאפשר לראות היטב בדוגמה של רות, יש אינספור דרכים לעשות זאת.