זה נראה שכולם היום מדברים על דפי נחיתה.
כל קמפיין צריך דף נחיתה, כל עסק צריך דף נחיתה, יש סדנאות אין להכין אותם, איך לעצב ולתכנת אותם, יש אינספור מערכות לבניית דפי נחיתה.
נהיה קצת מבלבל כל הסיפור הזה.
אז החלטנו לעשות סדר בבלאגן, להתחיל מהתחלה – מה זה בכלל דף נחיתה? למה צריכים אותו? ואיך בונים דף נחיתה כזה, מהסוג שפוגש את הגולש בצורה מיטבית ומביא לנו תוצאות.
על מנת להקל עליכם, החלטנו לחלק את המדריך הזה לשני חלקים. היום, בחלק הראשון, נסקור קצת מונחי יסוד – מה זה דף נחיתה, למה צריך אותו, ומה כדאי שיהיה בו. בחלק השני נדבר על דגשים לעיצוב, מערכות מומלצות לבניית דף נחיתה ועוד טיפים שיעשו לכם חיים קלים.
קדימה – נתחיל!
מה זה בכלל דף נחיתה ולמה זה טוב?
דף נחיתה הוא מונח שבא לתאר את העמוד האינטרנטי שהגולש מגיע אליו כתוצאה מלחיצה על קישור כלשהו – זה יכול להיות במודעה ממומנת בגוגל או פייסבוק, תוצאת חיפוש אורגנית, קישור שנשלח אליו במייל או בהודעה, הצורה שבה התנועה נכנסת פחות עקרונית (כרגע, למעשה היא דווקא חשובה מאוד) רק נשאר להבין שזה הדף שבו הגולש "נוחת" לאחר שמפנים אותו לקבל מידע על משהו.
דף נחיתה יכול להיות עמוד ספציפי באתר שלכם, והוא יכול להיות עמוד עצמאי שמכיל הצעה ממוקדת וספציפית מאוד, זה תלוי בצרכים שלכם ומה שאתם רוצים לקדם.
השימוש הנפוץ ביותר לדף נחיתה הוא לצורך קבלת לידים – הזדמנויות מכירה – איסוף פרטים של גולשים המופנים לעמוד הנחיתה דרך מודעה ממומנת ומתעניינים במוצר או בשירות שלנו ורוצים שניצור איתם קשר לגביהם.
כמובן שדף נחיתה יכול לשמש למטרות רבות נוספות – הרשמה לכנס או לאירוע, מכירת מוצרים אונליין, הרשמה לרשימת תפוצה או כל מטרה עסקית אחרת.
דבר אחד אחרון וחשוב מאוד לגבי דף נחיתה, כל דף נחיתה באשר הוא. הסטטיסטיקה אומרת שהזמן הממוצע שעומד לרשותנו מרגע שהגולש נכנס לעמוד הוא 8 שניות. כן, רק 8 שניות לעשות עליו מספיק רושם בשביל לגרום לו להישאר (יש כבר מי שיגיד שהזמן הזה התקצר ל-2 שניות, אבל כרגע נישאר עם 8). מה זה אומר? שאם דף נחיתה שלנו לא יהיה מדויק, סיכויי ההצלחה שלנו… לא יהיה גדולים במיוחד. עכשיו נתחיל להיכנס לענייינים.
עד כאן הגדרות. עכשיו בואו ניגש לתכל'ס.
לצורך הפשטות, דף נחיתה, בין אם עצמאי או במסגרת אתר, הוא בעצם פלאייר בגרסה דיגיטלית. הוא מפרט הצעת מכר כלשהי בצורה שבאה לסקרן את הגולש ולגרות את העניין שלו לבצע פעולה – להשאיר פרטים או לרכוש/להירשם – ולתת לו את האמצעים לעשות זאת.
מטרה ברורה – למה הבאתם אותי לפה?
נכון, הגולש לחץ על מודעה, אבל עכשיו הוא הגיע לדף הנחיתה וצריך להיות לו ברור מההתחלה למה הוא שם, מה מציעים לו ומה נדרש ממנו לעשות. זה יכול להיות התעניינות ברכישה על ידי השארת פרטים, הרשמה לקבלת מידע נוסף במייל, מעבר להזמנה/רכישה אונליין.
תחשבו על איש מכירות בקניון, ששואל אתכם "היי, יש לנו מבצע על טוסטר, רוצים לשמוע עליו?". זו המודעה. ברגע שאמרתם "כן", לחצתם על המודעה, ואז אנחנו עוברים לדף הנחיתה. השלב הבא הוא איש המכירות שמציג לכם את הטוסטר ומסביר לכם למה כדאי לכם לקנות אותו. הדינמיקה של דף הנחיתה היא בדיוק אותו הדבר!
דף נחיתה טוב צריך לשמש בעצם כמו איש מכירות וירטואלי שמשכנע את הגולש לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא יבצע. איך עושים את זה? יש הרבה גישות ושיטות, אך לצורך הפשטות נסקור את רכיבי דף הנחיתה לפי אחד המודלים הוותיקים והמקובלים ביותר בעולם השיווק, מודל AIDA המתאר את השלבים הרצויים במפגש בין לקוח פוטנציאלי לפרסום שלכם.
ראשי התיבות AIDA מייצגים 4 מילים:
- Attention/Awareness – מודעות ותשומת לב
- Interest/Information – עניין ומידע
- Desire/Decision – יצירת רצון וקבלת החלטה
- Action – פעולה
המודל הזה, המשמש אנשי שיווק ופרסום למעלה מ-100 שנים, מייצג בעצם רצף התרחשויות פשוט. תחילה אנו תופסים את תשומת ליבו של הגולש ויוצרים אצלו מודעות אלינו ולהצעה שלנו. ברגע שקיבלנו את תשומת ליבו, אנו מספקים לו מידע ויוצרים אצלו עניין. לאחר מכן מעודדים אותו לקבל החלטה כך שלבסוף הוא מבצע את הפעולה שאנו רוצים שהוא יבצע.
נשמע פשוט, נכון?
עכשיו בואו נבין איך זה בא לידי ביטוי בדף הנחיתה, ונדגים את זה על ידי פירוק דף הנחיתה שלנו, אותו הצגנו קודם לכם, לחלקים השונים.
דף הנחיתה שלנו כמובן היה פשוט למדי, וגם מה שביקשנו מהמבקרים בו לעשות היה יחסית מינורי – הרשמה לקבלת מדריך אונליין במייל.
בהתאם למורכבות המוצר שאתם מקדמים, וסוג הקהל שאתם מביאים לדף נחיתה, תצטרכו לקבל החלטות חשובות כמו – כמה נרחבת צריכה להיות הפנייה הראשונית בתחילת העמוד, או כמה ואיזה מידע לתת בחלק השני.
יכולים להיות גם שילובים מורכבים יותר אשר קוטעים את חלק מתן המידע – ה-Interest/Information באמצעות קריאה לפעולה, על מנת לתת למי שכבר השתכנע בשלב זה לא להתעייף ולהישחק מריבוי מידע ולבצע את ההחלטה בשלב מוקדם יותר.
יכולים להיות דפי נחיתה ארוכים ומרובי מידע, בהם טופס ההרשמה או כפתור המעבר לתשלום יכול לחזור כמה פעמים במהלך הדף הנחיתה. מה שמעניין בדפי הנחיתה הללו, שלמעשה הם מחולקים למקטעים, שכל אחד מתחיל מחדש את רצף ה-AIDA עם הרחבה של המידע שניתן בחלק הקודם.
בשבוע הבא נסקור בהרחבה דגשים לעיצוב דפי נחיתה, השראות ורעיונות לכותרות מנצחות וגם נמליץ על מערכות מוצלחות שיקלו עליכם להקים דפי נחיתה מעולים.
›› לחלק ב של המדריך ››