פונטים (או בעברית – גופנים) הם הדבר הנצפה ביותר באינטרנט; אתרים דפי נחיתה, באנרים פרסומיים ומיילים – ובחירה נכונה של פונט יכולה ממש 'לעשות' את הפרסום.
נשאלת השאלה – איזה פונט הכי מתאים לשיווק של המותג שלך, ואיך בוחרים בכלל פונט? מזל שאנחנו כאן בשביל לתת את כל התשובות!
ברירת המחדל של עולם האינטרנט, במיוחד בעברית, היה (ובהמון אתרים עדיין) הפונט 'אריאל' המוכר והטוב. הסיבה שהוא כל כך נפוץ ופופולארי היא פשוטה; הוא חינמי, וקיים בכל מחשב באשר הוא, ובעיקר – מותאם במיוחד לקריאה על גבי מסך המחשב, קל לעין בכל גודל ורזולוציה ושומר על אחידות במגוון שימושים.
אז מה הבעיה? בגלל שהוא חינמי וזמין כל כך, זה הפונט הכי נפוץ, ולכן גם הכי באנלי ומשעמם ברחבי הרשת – וזו בדיוק הסיבה, שאחת הדרכים הפשוטות ביותר לגוון את המראה של האתר או דף הנחיתה שלך, וגם להוסיף טאצ' עיצובי מפתיע ומיוחד, היא להחליף את הפונט!
אז קבלו את מצעד הפונטים של ZIS – שלושת הפונטים החינמיים המוצלחים ביותר ברחבי הרשת, ומה הופך אותם לכל כך טובים, וגם שלושה מומלצים בתשלום.
מילה על פונטים חינמיים
הם עוצבו במיוחד עבור Google Fonts (פרויקט הפונטיים החינמיים של גוגל לשימוש ברשת – אפשר לקרוא עוד על זה כאן), ומתאימים במיוחד להטמעה מהירה ונוחה באתרים.
הם כוללים גם עברית וגם אנגלית, ולעיתים אף שפות נוספות, והכי חשוב – הם מעוצבים בצורה האופטימלית לקריאה על המסך.
#1 'אלף' – Alef
'אלף' הוא פונט מבית היוצר של סטודיו "הגילדה", ועל פי הצהרתם הוא נולד מתוך הצורך לתת חלופה לברירת המחדל 'אריאל', ולהרחיב את מגוון הפונטים העבריים ברשת.
כיום, כ-4 שנים לאחר השקתו, אפשר להגיד שמדובר בהצלחה בלתי רגילה וניתן לראות אותו בעשרות אלפי אתרים ודפי נחיתה ברחבי הרשת.
'אלף' כולל עברית, אנגלית, שפות נוספות וגם ניקוד, מותאם לאתרים ואף מגיע מובנה בפלטפורמות רבות (כמו פייג'וויז לדוגמה). הוא מעולה לשימוש אונליין ויחד עם זאת מתאים גם לדפוס.
מדובר בפונט מאד נעים לקריאה, המשדר רכות וסטייל. מומלץ מאוד!
אפשר לקרוא עליו עוד, וגם להוריד אותו, בלחיצה כאן
#2 אופן סנס – Open Sans
אופן סנס עוצב במקור ייעודית עבור Google Fonts לשימוש חינמי ברשת, תחילה באנגלית, ובארץ היה זה הטיפוגרף ינק יונטף שהתאים לו גרסה עברית (Open Sans Hebrew).
פונט זה מותאם מאד למסכים ומזמין לקריאה נעימה וזורמת. לפונט יש 2 משפחות – רגיל וצר, כאשר הצר מתאים מאד לטקסטים ארוכים במקומות מוגבלים.
לעומת 'אלף' בעל הצורה המעוצבת, אופן סנס הוא פונט קצת יותר "מרובע" המשדר חדשנות וניקיון גרפי.
תוכלו למצוא אותו בלחיצה כאן
#3 מרים ליברה – Miriam Libre
גרסה מחודשת לפונט הישן והקלאסי 'מרים' מקטלוג הפונטים העברי, אשר עוצב על ידי מיכל סהר מ'הגילדה'. לא תראו אותו בכל מקום, כי הוא אינו הבחירה הראשונה של הרבה מעצבים ובעלי אתרים, המעדיפים משהו יותר מוכר, אבל יש לו ניחוח וינטאג' והוא קריא ונעים, מותאם לאינטרנט ודו-לשוני כמו שאנחנו אוהבים.
תוכלו למצוא אותו בלחיצה כאן
ועוד מילה, על פונטים בתשלום
פונטים בתשלום זה בדרך כלל סיפור לא זול. יש כל מיני מודלים שונים של רישוי לשימוש בהם, ולכן הם אינם נחלת הכלל ומעצבים רבים אפילו לא טורחים להמליץ ללקוחותיהם על השימוש בהם.
מי שבכל זאת רוצה להוסיף נגיעה יותר ייחודית לחומרים השיווקיים שלו רוכש לעצמו משפחת פונטים ובכך מוסיף גוון נוסף במיתוג, ולכן גם ערך נתפס גבוה יותר. זה לא בא בחינם, אבל זה לא אומר שצריך להירתע מזה – רק צריך להיערך לעלות נוספת במקרה הזה.
אספנו לכם 3 פונטים בתשלום ששווים את ההשקעה:
#1 אלמוני דו-לשוני
פונט מבית היוצר של סטודיו הטיפוגרפיה 'אאא', המאופיין במראה מאד מודרני ונקי המגיע, בנוסף לעברית, בעוד 35 שפות נוספות. הוא משמש לכל סוגי העיצוב ולכן הוא מאד ניטרלי, ומצד שני זה הופך אותו לקצת חסר אופי. מבין הפונטים בתשלום, הוא אחר היותר פופולאריים ונפוצים כיום ואפשר לראות אתרים רבים שעושים בו שימוש ואפשר למצוא אותו באינספור עבודות עיצוב לדפוס.
#2 רימונה (חביב הקהל!)
פונט רך ועגלגל מבית 'פונטביט'. הוא אמנם לא הבחירה הראשונה שלנו בסטודיו, אבל הוא עדין ורך ולכן נותן מענה לקהל מאוד רחב. יש לו גרסה מותאמת באנגלית וההתאמה שלה מוצלחת מאד. השימוש האידיאלי בו הוא ללוגואים ולטקסטים קצרים, הוא פחות מתאים לטקסטים ארוכים ולכן לרוב לא תראו אותו כפונט עיקרי באתרים.
'רימונה' מגיע ב- 3 משקלים – מדק ועדין לעבה ונוכח.
תוכלו למצוא אותו בלחיצה כאן
#3 קרליבך
פונט מוצלח נוסף מבית 'פונטביט', בעל סגנון מודרני. על פניו הוא נראה פשוט ו"משעמם", אבל יש לו נוכחות מאד יפה; הוא מאד מאד קריא גם בטקסט רץ וגם מתאים לעיצוב לוגו, ויש לו גרסה אנגלית שזה בונוס אדיר. הוא חדש יחסית כך שיש לו גם ערך של מקוריות, אם מחפשים פונט שלא חרשו עליו עדיין ברחבי הרשת.
תוכלו למצוא אותו בלחיצה כאן
לסיכום
יש אינספור פונטים ברחבי הרשת, והבחירה ביניהם אינה פשוטה כלל. קשה להבין ממבט ראשון, ואפילו ממבט שני, האם פונט ייראה מוצלח בעיצוב שלנו, האם הוא מתאים למיתוג שלנו והאם ידבר לקהל הלקוחות שייחשפו אליו. רצוי לפני בחירה בפונט, בין אם בתשלום או חינם, להתייעץ עם מי שאחראי על העיצוב שלכם ולוודא שבחרתם נכונה.