מיתוג הוא התהליך החשוב ביותר בתכנון העסק, גדול או קטן, קמעונאי או סיטונאי.
אסטרטגיית מיתוג נכונה תעניק לכל עסק יתרון אמיתי אל מול המתחרים בסביבה התחרותית של ימינו.
אבל מהו בעצם אותו "מיתוג" ואיך הוא משפיע על עסק קטן כמו שלך?
מיתוג הוא ההבטחה שאותה הלקוח רואה. כל לקוח יודע לאיזה שירות או מוצר לצפות והחשוב מכל, הוא יודע מהו היתרון שהשירות/מוצר מספק לו ביחס למתחרים, הוא לומד מי את/ה וכיצד את/ה נתפס בעיניי הלקוחות האחרים שלך.
האם העסק הוא עסק המציג חדשנות ויצירתיות? או אולי הוא דווקא מייצג וותק וניסיון רב שנים? האם המוצר הינו באיכות ומחיר גבוהים או האם היתרון שלו הוא מחירו הנמוך? לא תוכל/י להיות שניהם ולא תוכל/י לספק לכל הלקוחות את כל מה שירצו אבל כן תוכל/י להיות המוצר המתאים ביותר לקהל היעד שלך.
הלוגו, הנראות, האתר והחומר השיווקי הוא הכלי של העסק לשווק ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלו את המיתוג הנכון ואת היתרון ובכך להגדיל ולהעמיק את קהל הלקוחות ואת המחויבות שלהם למותג.
למי מיועד התהליך?
התהליך מיועד לעסקים בשני שלבים עיקריים;
1 .עסקים בתהליך ההקמה שלהם שלב קריטי בו תקבע מהות העסק, ואולי השלב החשוב ביותר בתכנון העסק, המשפיע על כל שאר השלבים.
2.עסקים אשר רוצים לבצע "תכנון מסלול מחדש" לעסק שלהם על מנת לגייס לקוחות חדשים, לנצל את היכולת של הלקוחות הקיימים ולצמצם את עלויות השיווק על ידי יצירת מסר מדויק ונכון יותר.
שלבי התהליך
1 | פגישת מיקוד
מתחילים בפגישת מיקוד ויעוץ אסטרטגי. בפגישה אנו בוחנים את העסק מכל צדדיו, קהל היעד, המטרה, המתחרים במידת הצורך, המסר והבידול, ויחד אנו מגבשים קונספט שמעצים את העסק באופן שמתאים לו ולבעל העסק בצורה הטובה ביותר. הגדרת המיתוג היא מסע לגילוי עצמי, הוא יכול להיות ארוך וקשה, יחד עם זאת, מתגמל מאוד.
2 | סקיצות
בשלב זה יתקבלו החלטות בנוגע לקונספט הנכון וקיום כללים לגבי השפה השיווקית. הלקוח יקבל מספר אפשרויות לשם ושורת מיצוב לעסק לאחר החלטה משותפת על האסטרטגיה העסקית והקונספט הנכון המשקף את הבידול.
3 | שפה גרפית אחידה
לאחר החלטה על השם ושורת המיצוב הנכונים והאפקטיביים ביותר ניצור שפה גרפית אחידה אשר תעביר את הערכים והתועלות שנבחרו בצורה האפקטיבית ביותר.
מטרת התהליך היא לייצר זהות אשר תשקף את מהות העסק ותבדל אותו, תעניק לו ערך מוסף ותגרום ללקוחות הפוטנציאלים לבחור אותו על פני המתחרים.
טיפים
אנו מציעים לחשוב על הנושאים הבאים לפני התחלת התהליך:
- מה מטרת העסק והמשימה העיקרית שלו?
- מהם היתרונות אותם מספק המוצר/שירות שלך ללקוחות?
- מה הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים חושבים על העסק שלך ומה תרצי/ה שיחשבו?
- אילו תכונות היית רוצה שישייכו לעסק שלך?
ערוך סקר קצר בין הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלך, הבן מהם הצרכים והרצונות שלהם. אל תסתמך על מה שאתה חושב שאתה יודע, ברר איתם מה הם חושבים ורוצים.
תוצאת התהליך
◄ מיתוג אסטרטגי נכון – מפת דרכים לשיווק ולהתנהלות העסק.
◄ לוגו המשדר את המיתוג הנכון – השתמש בו בכל מקום.
◄ שורת מיצוב המשדרת את מהות העסק – השתמש/י בה על מנת להעביר ללקוחות בצורה האפקטיבית ביותר מה הוא העסק.
◄ הבנה של שימוש נכון במיתוג הנבחר – יצירת נראות עמוקה אשר תשתקף בכל אינטראקציות הלקוח/עסק, בכל החומר השיווקי, באופן שבו עונים לטלפון ואפילו בביגוד של אנשי המכירות במידה ויש כאלו.