שני הנכסים הדיגיטליים החשובים ביותר של כל עסק כיום, הם אתר האינטרנט המהווה את העוגן המרכזי של העסק ברשת, ודף נחיתה (אחד או יותר) המשמשים לפרסום בעסק בכל הקשור לאפיקי הקידום הממומן.
מי צריך אתר אינטרנט? ומתי צריך דף נחיתה ומתי צריך אתר אינטרנט לעסק?
כל עסק זקוק כיום לאתר אינטרנט, ממותג, מעוצב ומתוכנן שיווקית בצורה שתציג בצורה הטובה ביותר את העסק, מוצריו ושירותיו. אתר האינטרנט לא צריך להיות רק אסתטי, נעים ומעוצב, אלא גם בנוי על פי סטנדרטים מתקדמים של חווית משתמש אשר יאפשרו למבקרים בו למצוא את מבוקשם בקלות ובמהירות.
היום ברור יותר מתמיד – הנוכחות הדיגיטלית שלנו היא חלק בלתי נפרד מהעסק, ואתר האינטרנט הוא העוגן שעומד במרכז מאמצי השיווק של העסק.
השאלה "האם העסק שלי זקוק לאתר אינטרנט" אינה רלבנטית עוד. התשובה החד משמעית היא כן. והשאלה שצריכה להישאל היא – כיצד אפשר להעמיד לעסק אתר אינטרנט העונה על הדרישות והסטנדרטים העדכניים ביותר של השיווק הדיגיטלי כיום.
מה ההבדל בין אתר לדף נחיתה?
כאשר אנחנו מדברים על דף נחיתה, לעומת אתר, אנחנו מדברים על עמוד אינטרנטי בודד בעל מטרה מאוד מצומצמת וממוקדת – בדרך כלל לקידום מוצר ספציפי מאוד, לעומת אתר מלא ומקיף המציג את כל מגוון השירותים והמוצרים שיש לעסק להציע.
חישבו על אתר אינטרנט בתור חנות מגוונת שבה חלון ראווה גדול המציג את מגוון המוצרים של העסק (עמוד הבית של האתר), ובפנים מחלקות ואתרים שונים המציגים את כל המגוון שיש לעסק להציע בצורה נגישה ומעודדת רכישה.
דף נחיתה לעומת זאת, הוא דוכן מחוץ לחנות, שמקדם מוצר ספציפי. הוא מאוד ממוקד לקידום המוצר הזה (או קבוצת מוצריים בקטגוריה מסוימת) ולכן הוא משיג יותר בקלות את המטרה – קידום המוצר לשמו הקמנו את הדוכן.
מתי אפשר להסתפק בדף נחיתה, ומתי נדרש לעסק אתר מלא?
דף נחיתה ישמש אותנו בדרך כלל לקמפיין פרסומי ממומן (בגוגל אדוורדס למשל, או במודעות פייסבוק), כיוון שכאשר אנחנו משקיעים כסף בהבאת תנועה אנחנו רוצים לוודא שכל שקל שאנחנו מוציאים ממוקד למטרה שלשמה אנחנו מוציאים אותו.
אתר האינטרנט שלנו הוא מוקד הפעילות בטווח הארוך – שם נוסיף מוצרים או שירותים חדשים, שם נעלה מאמרים ומדריכים הנוגעים לתחום העיסוק שלנו וזהו המוקד העסקי שישמש אותנו לקידום אורגני (בתוצאות החיפוש בגוגל).
אוקיי, הבנתי – אז נעשה דף נחיתה, זה לא מספיק?
חשוב לעשות את ההבדל בין דף נחיתה לבין אתר אינטרנט מלא.
דף נחיתה הוא מונח שבא לתאר את העמוד האינטרנטי שהגולש מגיע אליו כתוצאה מלחיצה על קישור כלשהו – זה יכול להיות במודעה ממומנת בגוגל או פייסבוק, תוצאת חיפוש אורגנית, קישור שנשלח אליו במייל או בהודעה, הצורה שבה התנועה נכנסת פחות עקרונית (כרגע, למעשה היא דווקא חשובה מאוד) רק נשאר להבין שזה הדף שבו הגולש "נוחת" לאחר שמפנים אותו לקבל מידע על משהו.
דף נחיתה יכול להיות עמוד ספציפי באתר שלכם, והוא יכול להיות עמוד עצמאי שמכיל הצעה ממוקדת וספציפית מאוד, זה תלוי בצרכים שלכם ומה שאתם רוצים לקדם.
היות ודפי נחיתה משמשים בעיקר בקמפיינים ממומנים, אנחנו רוצים למקד את תשומת לב הגולש למטרה מאוד ספציפית, על מנת להבטיח ניצול אפקטיבי של תקציב הפרסום שלנו.
אבל המטרה של האתר היא הרבה יותר רחבה מכך!
אתר החברה או העסק נועדו ליצור חיבור רגשי וענייני עם הגולש המבקר – להציג לו את מי ומה שאנחנו, את כל מה שיש לנו להציע ולהגיד – וזה דורש התייחסות שונה בתכלית.
אוקיי, השתכנעתי שאני צריך אתר. מה עושים עכשיו?
עכשיו צריך להבין, שעידן ה"אתר ב-5 דקות" עבר ואיננו עוד. לגולשים כיום יש ציפיות וצרכים מצד אחד, וסבלנות מועטה מאוד מצד שני. הגולש הממוצע מקבל החלטה תוך 5-8 שניות, האם הוא נשאר באתר שאליו הוא נכנס, או לא, ובשביל להצליח לתפוס את תשומת ליבו של הגולש להיכנס פנימה, לדפדף ולהיחשף לעולם התוכן שלנו, נדרש הבנה מעמיקה של שלושה תחומים שונים.
תכנון, עיצוב והקמת אתר אינטרנט עסקי מוצלח זה תחום מקצועי לכל דבר שדורש מיומנות והבנה שיווקית רחבה שמאפשר לבנות פלטפורמה שמתאימה למטרות העסקיות שלנו.
כיצד מתנהל תהליך בניית האתר?
1 | מחקר אודות העסק
בשלב הזה ניפגש על כוס קפה, אצלנו או אצלך, ונכיר אותך ואת העסק שלך. נדבר על המוצרים והשירותים, נגדיר ביחד מהו הבידול העסקי, נבין לעומק את קהלי המטרה של העסק והמאפיינים הייחודיים שלהם, והכי חשוב – נלמד ונחדד את המטרות העסקיות והשיווקיות שאתר האינטרנט נועד להשיג.
2 | אפיון ועיצוב האתר
בדיוק כמו שאדריכל מתכנן בית, החל משלב השלד והמבנה ועד לגימור החיצוני, כך בדיוק מתנהל תהליך בניית האתר. בשלב האיפיון נתכנן את שלד האתר – סוגי העמודים שיהיו בו, המבנה הייחודי של כל אחד מהם, כמות וסוג התוכן שיכילו והקשרים שיהיו ביניהם. איפיון מדויק של האתר, עוד לפני העיצוב, הוא הדרך שלנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש, נוח ומזמין לגולשים כך שהוא יוביל ואתם בסופו של דבר ליצור קשר ולפנות אלינו. עיצוב האתר הוא השלב שבו "מלבישים" את אתר האינטרנט בזהות המותג שלך. בחירת הצבעים, התמונות ואלמנטים גרפיים נוספים שמטרתם ליצור את הקשר הויזואלי והתפיסתי בין העסק והמותג לאתר האינטרנט ולהבטיח זהות אחידה בכל אפיקי השיווק.
3 | בניית האתר
בשלב זה אחד (או אחת) מבין המתכנתים המוכשרים איתם אנו עובדים יוציא לפועל את התכנון ויבנה אותו בפועל על הפלטפורמה המתאימה. בין אם מדובר בוורדפרס (מערכת ניהול התוכן הפופולארית בעולם), וויקס או פלטפורמה אחרת שתיבחר בהתאם לצרכים של העסק.
4 | הזנת תכנים ועליה לאוויר
זהו השלב הסופי שבו אנחנו ממלאים את ה'בית' ב'רהיטים'. הזנת התכנים הבפועל לאתר – טקסטים, תמונות, סרטונים או כל תוכן אחר שיהפוך אותו למוצר מוגמר, ובתום הזנת התוכן עלייה לאוויר!